Hensikten med dette kurset, er å oppnå en reell atferdsendring, ikke bare en økt forståelse. Derfor er det en rekke ulike metodegrep benyttes, og som samlet gir optimal effekt.
har utviklet dette kurset. Han er firebarnsfar, utdannet pedagog, kommunikasjonsutvikler og relasjonsbygger. Han har undervist innen en rekke utdanningsinstitusjoner og har i tillegg til dette kurset, utviklet tre nasjonale undervisningskonsept: To program om psykisk helse for sosial- og helsedirektoratet og ett lederutviklingskonsept for helseledelse i kommune-Norge. Her er samme metodikk – bl.a. opplevelsesbasert læring - benyttet.
Han arbeider også for ulike offentlige og private organisasjoner med lederutvikling, motivasjon og endring, konflikthåndtering og kommunikasjonsprosesser.
En erfaren prosessleder for kurset. Han har arbeidet for Bjørn siden 2012. Han er trebarnspappa. Erik har bl.a. undervist i skolen, studert seg fram til en mastergrad i litteraturvitenskap, utgitt sin første roman og er en ivrig friluftsmann.
Gard er en erfaren pedagog og har i tillegg arbeidet med teater. Han er tobarnspappa og er både en ivrig friluftsmann og jeger. Siden høsten 2018 er han en del av prosesslederteamet, mens Eirik er i permisjon, siden han ble tilbudt Statens kunstnerstipend i forbindelse med ungdomsteater.
Jarl er skuespiller og scenekunstner og har lang erfaring med unge mennesker, skoleelever og oppdrag knyttet til både skole og kultur. Han introduserer ny scenekunst for barn og ungdom på et høyt profesjonelt nivå. Jarl fungerer som både prosjektleder, dramatiker, skuespiller, figurspiller og regissør. I sine forestillinger ønsker han en åpen kommunikasjon mellom senekunstnerne og sitt publikum. Det passer ypperlig med tanke på hvordan «Sett grenser - Si ifra!» fungerer i tett samspill med vg2-elevene vi møter.